Hurrying toward Zion : universities, divinity schools, and American Protestantism
著者
書誌事項
Hurrying toward Zion : universities, divinity schools, and American Protestantism
Indiana University Press, 1995
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
"No better study of theological education has been written." - Brooks Holifield, Charles Howard Candler Professor of American Church History, Emory University. A truly magisterial book...marvelously informative as well as a joy to read." - Winton U. Solberg, University of Illinois. Conrad Cherry's historical analysis of American Protestant university-related divinity schools tells their story in terms of four powerful social and cultural forces that decisively influenced American higher education in general and Protestant theological education in particular: specialization, professionalization, social reform, and pluralism.
目次
PREFACE INTRODUCTION: Visions and Strategies of Influence Part 1 SPECIALIZATION Chapter 1: Strategies for a System of Education Chapter 2: Educating to Understand the Other Chapter 3: Theological and Religious Sciences Part II PROFESSIONALIZATION Chapter 4: Theory and Practice Chapter 5: Two Yokes of Responsibility Part III FORMATION AND REFORM Chapter 6: Social Class and Social Gospel Chapter 7: Formation and the Heritage of Revolt Part IV PLURALISM Chapter 8: The Challenge of Social and Cultural Diversity Chapter 9: The Challenge of the Multiversity CONCLUSION: The Ambiguities of a Heritage NOTES INDEX
「Nielsen BookData」 より