African art at the Harn Museum : spirit eyes, human hands
著者
書誌事項
African art at the Harn Museum : spirit eyes, human hands
University of Florida, c1995
- タイトル別名
-
Spirit eyes, human hands
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalog of a traveling exhibition
Includes bibliographical references (p. [213]-217) and index
内容説明・目次
内容説明
With dramatic colour and black-and-white photographs of 93 pieces of art, ""Spirit Eyes, Human Hands"" introduces the notable collection of West African art from the Samuel P. Harn Museum of Art. In the traditional view of many Africans, the spiritual and temporal worlds depend upon each other for companionship and material well-being. As the inhabitants of either realm cross and recross their world boundaries, art objects function as intimate links between the two domains, allowing both spirit and human to see and to manipulate each other. This work specifically addresses the role of the art object - a bowl from Cameroon, a mask from Burkina Faso or Sierra Leone, an ancestral altar from Nigeria, a fertility figure from Ghana - as a medium through which each world gains entrance into the other. Poynor's essay presents each work in its geographic and cultural context. Line drawings and abundant field photographs enhance the text and support the idea that objects assist communication between two worlds.
「Nielsen BookData」 より