Culture, motivation and achievement
著者
書誌事項
Culture, motivation and achievement
(Advances in motivation and achievement : a research annual, v. 9)
JAI Press, c1995
大学図書館所蔵 全26件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This series is designed to reflect current research and theory concerned with motivation and achievement in work, school and play. Each volume focuses on a particular issue or theme and the series has a special goal of bringing the best in social science to bear on socially significant problems.
目次
- Motivation and achievement in collectivist and individualist cultures, Harry C. Triandis
- Achievement motivation and group loyalty among Turkish and Belgium youngsters, Karen Phalet, Willy Lens
- Explaining Chinese students' motivation and achievement: a socio-cultural analysis, Faridch Salili
- Culture and academic achievement: ethnic and cross-national differences, Chuansheng Chen, Harold W. Stevenson
- Goal theory and indigenous minority school motivation: relevance and application, Dennis M. McInerney
- Immigrant Latino parents' values and beliefs about their children's education: continuities and discontinuities across cultures and generations, Claude Goldenberg, Ronald Gallimore
- Social contextual influences on family relations adolescent adjustment and competence in African-American families, Ronald D. Taylor
- Motivational processes in learning: a comparative analysis of cognitive and socio-cultural framework, Robert Rueda, Myron H. Dembo.
「Nielsen BookData」 より