Colonial inscriptions : race, sex, and class in Kenya
著者
書誌事項
Colonial inscriptions : race, sex, and class in Kenya
University of Minnesota Press, c1995
- : pbk
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 225-241
内容説明・目次
内容説明
In Kenyan colonialist imagery, two contrasting groups were ostracized and demonized, the Kikuyu and the Maasai. They were constructed by European colonialists as representations of the noble savage and the deceitful servant, in a fashion similar to American representation of the Black slave and the "wild" Indian. Carolyn Martin Shaw examines this imagery in the works of historians and ethnographers, and in novels and films. Through the works of Louis Leakey, Jomo Kenyatta, Elspeth Huxley and Isak Dinesen, along with her own ethnographic research, Martin Shaw investigates the discourses which shaped inequalities, rivalries, and fantasies in colonial Kenya. She explores narratives of domination and subordination, arguing that Europeans brought with them to Africa certain racist notions that were subsequently transformed to the needs of a colonial power structure. Including discussion of the controversial practice of female genital mutilation, "Colonial Inscriptions" presents an African-American woman's views of how images of African colonialism have been influenced by European and American racism and sexual fantasies.
「Nielsen BookData」 より