Managing quality cultural tourism
著者
書誌事項
Managing quality cultural tourism
(Heritage)
Routledge, 1995
大学図書館所蔵 全22件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 121-123) and index
内容説明・目次
内容説明
Managing Quality Cultural Tourism is an authoritative look at how to manage cultural tourist sites to best meet the needs of the visitors, the presenters and the site itself. As cultural tourism increases the management of heritage sites becomes more complex. Priscilla Boniface addresses these crucial management issues using a marketing approach to identify the needs of all concerned.
This volume is specifically aimed at professionals and students of leisure, tourism and heritage management. It provides an invaluable background to cultural tourism and then focuses on some important issues involved with managing a heritage site - education, entertainment and preservation - and considers appropriate ways of dealing with the needs of the tourist, the presenters and the cultural site.
Managing Quality Cultural Tourism suggests a way forward for cultural tourism. It is an indispensable tool for all involved in tourism and heritage industries.
目次
Section 1: Introduction 1.1 The situation of cultural tourism Section 2: Components 2.1 The user 2.2 The presenter 2.3 The item Section 3: Objectives 3.1 Attracting 3.2 Detracting 3.3 Educating and Informing 3.4 Entertaining 3.5 Commercialising Section 4: Conclusion 4.1 Cultural tourism now and for the future Glossary References Select Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より