The piano quartet and quintet : style, structure, and scoring
著者
書誌事項
The piano quartet and quintet : style, structure, and scoring
Clarendon Press , Oxford University Press, 1994
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 183-188) and indexes
内容説明・目次
内容説明
Designed as a companion volume to the author's acclaimed earlier study, The Piano Trio, this book surveys the development of the piano quartet and quintet from their beginnings in the mid-eighteenth century to the present day. Developments during the first four decades of the nineteenth century resulted not only in Schubert's renowned Trout Quintet, but also in works of much brilliance by Dussek, Hummel, Weber, and others in which the piano predominates in a concerto-like role. Subsequently, Schumann's epoch-making quintet of 1842 initiated a broadly "symphonic" style, with large-scale structures and closely integrated textures, which was taken up by many later composers, including Brahms, Dvorak, Cesar Franck, Faure, and Elgar. The author also examines the numerous changes in the nature of the genres which have occurred in recent times, and gives special consideration to a number of works by leading twentieth-century composers, in which "mixed" media are formed by combining wind instruments with the normal strings-and-piano ensembles.
「Nielsen BookData」 より