The art of Bacchylides
著者
書誌事項
The art of Bacchylides
(Martin classical lectures, v. 29)
Published for Oberlin College by Harvard University Press, 1985
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Odes in English and Greek with commentary in English
Bibliography: p. [157]-204
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
Anne Burnett shows us the art of Bacchylides in the context of Greek lyric traditions. She discusses the beginnings of choral poetry and the functions of the choral myth; she describes the purposes of the victory song in particular and the practices of Bacchylides and Pindar as they fulfilled their victory commissions. In analyzing individual poems Burnett's approach is two-fold, for each ode is seen as a choral performance reflecting archaic cult practice, while it is also studied as the expression of a particular poetic vision and sensibility. Thus the formal elements of the Bacchylidean victory songs are recognized as the response of a chorus which must give semi-religious praise to a noble athlete or prize-winning prince in times of increasing democracy. At the same time an artistry and an ethic peculiar to Bacchylides are discovered in the manipulation of fictions and mythic materials.
「Nielsen BookData」 より