Rejuvenating the mature business : the competitive challenge
著者
書誌事項
Rejuvenating the mature business : the competitive challenge
Routledge, 1996, c1994
2nd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published 1992 by Routledge. Reprinted 1993. Second edition first published in the USA in 1994 by Harvard Business School Press and first published in paperback in Great Britain in 1996 by Routledge"--T.p. verso
Includes bibliographical references (p. 263-271) and index
内容説明・目次
内容説明
Providing an approach to corporate strategy, this study calls into question many of the leading theories in strategic management. Instead of emphasizing the decline of industries or economic sectors when explaining business success or failure, the authors place the individual enterprise itself at centre stage and show how particular businesses and management teams can achieve significant turn-around even in the most hostile environments. They demonstrate how innovative managers have built entrepreneurial organizations through experimentation, imagination and skill enhancement at all levels.
目次
- Maturity is a state of mind
- the firm matters more than the industry
- strategic innovation
- creative scope
- the entrepreneurial organization
- the crescendo model of rejuvenation
- reduce complexity, start initiatives
- shape the collective effort
- maintaining momentum.
「Nielsen BookData」 より