Information technology for management : improving quality and productivity
著者
書誌事項
Information technology for management : improving quality and productivity
Wiley, c1996
- : cloth
大学図書館所蔵 全28件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
back of the book: glossary(10 p.), photo credits(1 p.), name index(2 p.), organizations index(2 p.) and subject index(10 p.).
内容説明・目次
内容説明
Written by three prominent professors, this text stresses how information technology provides solutions to organizational problems and challenges and emphasizes the innovative uses of informational technology. By taking a practical, managerial-oriented approach, the book demonstrates that information technology can be provided not only by information systems departments, but by end-users as well. There are four overarching themes that are stressed throughout the book that reflect the authors' vision of where information systems are going: real world orientation, productivity and quality, technology and applications, as well as comprehensiveness.
目次
- Information systems - concepts, trends and issues
- information technologies and architecture
- strategic information systems and information technology for business reengineering
- organizations and information technology
- reengineering and total quality management
- processing the information - computer hardware
- user interface enabling human-computer communication
- data and data management
- data communication and network architecture
- the corporate information architecture
- information systems planning
- impact of information technology on individuals and society.
「Nielsen BookData」 より