Perspectives on developmentally appropriate practice
著者
書誌事項
Perspectives on developmentally appropriate practice
(Advances in early education and day care, v. 5)
JAI Press, 1993
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
目次
- Part 1 Assessment of developmentally appropriate practice: The LSU studies: building a research base for developmentally appropriate practice, Rosalind Charlesworth et al
- Is child-centred early childhood education really better? Deborah J. Stipek
- Caregiver practices and beliefs in child care varying in developmental appropriateness and quality, Susan Kontos, Loraine Dunn
- Measuring the environment in public school preschool for disadvantaged children: what is developmentally appropriate? Dale C. Farran et al
- The relationship of specific developmentally appropriate teaching practices in preschool to children's skills in first grade, Ellen Frede et al. Part 2 Contextual aspects of developmentally appropriate tractive: From a service to mothers to the developmental management of children: day nursery care in Canada, 1890-1960, Donna Varga
- Training teachers to implement developmentally appropriate practice, Peter L. Mangione, Helen Maniates
- Gender and play in nursery and preschool: a view from the frontier, Barbara Scales, Jenny Cook-Gumperz
- Parent involvement in urban early childhood education: a Vygotskian approach, Linda May Fitzgerald, Artin Goncu
- Curricular issues in early education for culturally and linguistic diverse populations, Theresa H. Escobedo.
「Nielsen BookData」 より