Silent film
著者
書誌事項
Silent film
(Rutgers depth of field series)
Rutgers University Press, c1996
- : cloth
- : pbk
大学図書館所蔵 全13件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 299-306
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Silent Film offers some of the best recent essays on silent cinema, essays that cross disciplinary boundaries and break new ground in a variety of ways. Some focus on the ""materiality"" of early cinema: the color processes used in printing nitrate film stocks, the choreographic styles of film acting, and the wide range of sound accompaniment. Others focus on questions of periodicity and nationality: on the shift from a ""cinema of attractions"" to a ""classical narrative cinema,"" on the relationship between changes in production and those in exhibition, and on the historical specificity of national cinemas. Still others focus on early cinema's intertextual relations with various forms of mass culture (from magazine stories or sensational melodramas in the United States to the tango craze in Russia), and on reception in silent cinema (from black audiences in Chicago to women's fan magazines of the 1920s). Taken together, the contributors to this volume suggest provocative parallels between silent cinema at the turn of the last century and ""postmodern"" cinema at the end of our own. This book is an important contribution to the study of silent film and a key addition to this new series.
「Nielsen BookData」 より