Film, horror, and the body fantastic
著者
書誌事項
Film, horror, and the body fantastic
(Contributions to the study of popular culture, no. 48)
Greenwood Press, 1995
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Filmography: p. [187]-192
Includes bibliographical references (p. [171]-185) and index
内容説明・目次
内容説明
This fascinating study relates horror film to recent interpretations of the body and the self, drawing from feminist film theory, psychoanalytic theory, cultural criticism and gender studies. Applying the term horror broadly, this work includes discussions of black comedy, thrillers, science fiction, and slasher films. Central to this book is the view of horror as a modern iconography and discourse of the body. Badley's thought-provoking analysis of films by directors Tim Burton, Tobe Hooper, George Romero, Ridley Scott, Brian De Palma, David Lynch, David Cronenberg, Jonathan Demme, and Clive Barker, will be of interest to both scholars and students.
目次
Introduction
The Body Fantastic
Spectral Effects: Postmodern Ghosts
Frankenstein's Progeny
Deconstructions of the Gaze
David Cronenberg's Anatomy Lessons
Looking for the Mother in The Silence of the Lambs
Afterword
Notes
Bibliography
Filmography
Index
「Nielsen BookData」 より