Art in the public interest
著者
書誌事項
Art in the public interest
Da Capo Press, 1993
1st Da Capo Press ed
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"An unabridged republication of the edition published in Ann Arbor, Michigan in 1989, with the substitution on several photographs"--T.p. verso
Includes bibliographical references (p. [351]-365) and index
内容説明・目次
内容説明
A collection of essays on the relationship between art and the public. The concept of public art has expanded to include street art, guerrilla theatre, video art, performance art, and protest actions, as well as politically provocative sculpture and painting. Certain issues have arisen with this expansion: First Amendment rights; questions of public taste and morality; the concept of artists as agents of social change; the role of commerce and technology in art; and the appropriateness of funding of artistic expression by public institutions. Among the works discussed are: Greenpeace's guerrilla theatre; the Names Project's AIDS quilt; Tim Rollins +K.O.S's work in the Bronx; Richard Serra's "Tilted Arc"; and David Nelson's portrait of Harold Washington. This work aims to establish the groundwork necessary to address the critical interaction between art, social conscience and public policy.
「Nielsen BookData」 より