Literary imitation in the Italian Renaissance : the theory and practice of literary imitation in Italy from Dante to Bembo
著者
書誌事項
Literary imitation in the Italian Renaissance : the theory and practice of literary imitation in Italy from Dante to Bembo
(Oxford modern languages and literature monographs)
Clarendeon Press, c1995
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [279]-295
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The concept of imitatio - the imitation of classical and vernacular texts - was the dominant critical and creative principle in Italian Renaissance literature. Linked to modern notions of intertextuality, imitation has been much discussed recently, but this is the first book to offer a comprehensive survey of Italian Renaissance ideas on imitation, covering both theory and practice, and both Latin and vernacular works.
Martin McLaughlin charts the emergence of the idea, in vague terms in Dante, then in Petrarch's more precise reconstruction of classical imitatio, before concentrating on the major writers of the Quattrocento. Some chapters deal with key humanists, such as Lorenzo Valla and Pico della Mirandola, while others discuss each of the major vernacular figures in the debate, including Leonardo Bruni, Leon Battista Alberti, Angelo Poliziano, and Pietro Bembo. For the first time scholars and
student have an up-to-date account of the development of Ciceronianism in both Latin and the vernacular before 1530, and the book provides fresh insights into some of the canonical works of Italian literature from Dante to Bembo.
「Nielsen BookData」 より