Educating for social work : arguments for optimism
著者
書誌事項
Educating for social work : arguments for optimism
(CEDR series, 8)
Avebury, c1996
大学図書館所蔵 全23件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
This work describes social work education in Britain. It covers: the current situation, competences, professional training, and whether it should be reactive or proactive, the function of communication in social work, developing an anti-racist curriculum, the issue of partnership, and more.
目次
- Part one The present situation: dangerous times for British social work education, Chris Jones
- competences - their use and misuse, Peter Ford
- professional training in higher education - the case of social work, Karen Lyons
- social work education - reactive or proactive?, Joan Orme
- writing postmodern social work, Graham Tuson
- reason and commitment - is communication possible in contested areas of social work theory and practice?, Jackie Powell and Robin Lovelock. Part two Strengths and resources: from rhetoric to reality - historical, theoretical and practical complexities in educating for anti-discriminatory and anti-oppressive social work, Elizabeth Harlow and Jeff Hearn
- developing an anti-racist social work curriculum, Kish Bhatti-Sinclair
- the implications of partnership for social work education, Sylvia Sleeman
- the European agenda - social work and social work education, Patrick Haynes et al
- the experiences of social work students in foreign placements, John Horncastle
- the social work practitioner as researcher - learning about research, Jackie Powell
- in concluding, Peter Ford and Patrick Haynes.
「Nielsen BookData」 より