Orientalism, modernism, and the American poem
著者
書誌事項
Orientalism, modernism, and the American poem
(Cambridge studies in American literature and culture, 97)
Cambridge University Press, 1996
大学図書館所蔵 全47件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This is a critical and historical interpretation of 'Oriental' influences on American modernist poetry. Kern equates Fenollosa and Pound's 'discovery' of Chinese writing with the American pursuit of a natural language for poetry, what Emerson had termed the 'language of nature'. This language of nature is here shown to be a mythic conception continuous with the Renaissance idea of the language of Adam - a language lacking any difference between what it is and what it means. Through analysing and contextualising the nineteenth-century works of Ralph Waldo Emerson and Ernest Fenollosa and the twentieth-century creations of Ezra Pound and Gary Snyder, Kern sheds light on the three contemporary nexuses of his search: the cultural study of Orientalism and the West, the evolution of Indo-European linguistic theory, and the intellectual tradition of American modernist poetry.
目次
- 1. Introduction: the European hallucination
- 2. Emerson and the language of nature
- 3. Character assassination: representing Chinese in nineteenth-century linguistics
- 4. Otto Jesperson and Chinese as the future of language
- 5. Language in its primary use: Fenollosa and the Chinese character
- Interchapter: Pound, Emerson, and the poetics of creative reading
- 6. Modernising Orientalism/Orientalising modernism: Ezra Pound, Chinese translation, and English-as-Chinese
- 7. Seeing the world without language: Gary Snyder and Chinese as American speech.
「Nielsen BookData」 より