Teachers as course developers
著者
書誌事項
Teachers as course developers
(Cambridge language education / series editor, Jack C. Richards)
Cambridge University Press, 1996
- : hb
- : pbk
大学図書館所蔵 全98件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This is a book about how language teachers themselves rather than curriculum specialists develop and implement their own courses. The paperback edition illuminates the process of course development through the narratives of six ELT teachers who have designed courses in widely varying contexts worldwide. Graves provides a framework for course design and examines how these six teachers have utilized or departed from the framework in meeting the challenges of their particular situations. Each narrative is followed by an analysis and a set of tasks that direct the reader's attention to a particular aspect of the framework.
目次
- 1 Teachers as course developers
- 2 A framework of course design processes
- 3 Designing workplace ESOL courses for Chinese health care workers at a Boston nursing home
- 4 Designing a 7th grade social studies course for ESL students at an international school
- 5 Designing an English for academic purposes course for post-graduate students in Ecuador
- 6 Designing a writing component for Teen courses at a Brazilian educational institute
- 7 Planning an advanced listening comprehension elective for Japanese college students
- 8 A curriculum framework for corporate language programs
「Nielsen BookData」 より