Technology and the future of schooling
著者
書誌事項
Technology and the future of schooling
(Yearbook of the National Society for the Study of Education, 95th,
National society for the study of Education , Distributed by the University of Chicago Press, 1996
大学図書館所蔵 全39件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
This volume explores how technology will help shape the future of American education. Rather than focusing on specific technologies, these essays consider the broad impact of technology on educational philosophy, education policy, and the social context of education. Guiding this volume is the conviction that advances in technology do not necessarily translate into improvements in education even as the basic structure of teaching programs must be changed to fully exploit the educational uses of technology. The contributors argue that technology should be distributed throughout the educational system, not just in wealthy districts; they examine the impact of communications technologies on relationships between teachers and students, parents and children, and men and women; they consider the ways in which new technologies change the dynamics of learning and teaching; and they show how teachers and administrators can tailor technology-based programs to the particular needs of their school or district.
「Nielsen BookData」 より