Alexander Bestuzhev-Marlinsky and Russian Byronism
著者
書誌事項
Alexander Bestuzhev-Marlinsky and Russian Byronism
Pennsylvania State University Press, c1995
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [353]-363) and index
内容説明・目次
内容説明
The most popular Russian prose fiction writer in the 1820s and 1830s, Alexander Bestuzhev (pseudonym Marlinsky) was also a literary critic, poet, military hero, and revolutionary. This study attempts to reestablish Bestuzhev's position in Russian cultural history while at the same time introducing a forgotten literary icon to a new audience.
Lewis Bagby places Bestuzhev within the fashionable trends of early European Romanticism and analyzes his Byronic literary persona intricately connected to his military career, the literary polemics of the day, fiction writing, and political activism. This approach permits a reading of Bestuzhev's literary persona from the perspective of carnival rebirth and heroic death, which are seen here as driving impulses behind Bestuzhev's life, his art, the Decembrist revolt, his popularity, and the subsequent disclaimer of his importance by later generations. Of central importance to Bagby's interpretation are the works of Mikhail Bakhtin, Rene Girard, and Yury Lotman as they touch on the traditions of the carnivalesque in the creation of art, personal identity, and political revolt.
「Nielsen BookData」 より