Nightsong : performance, power, and practice in South Africa
著者
書誌事項
Nightsong : performance, power, and practice in South Africa
(Chicago studies in ethnomusicology)
University of Chicago Press, c1996
- : pbk
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references, discography, and index
内容説明・目次
内容説明
Popularized by Ladysmith Black Mambazo and Paul Simon, the "a cappella" music known as "isicathamiya" has become celebrated as one of South Africa's most vibrant and distinct performance traditions. This text provides an interpretation of isicathamiya performance practice and its relation to the culture and consciousness of the Zulu migrant labourers who largely compose its choirs. In songs and dances, the performers oppose the class and racial oppression that reduces them to "labour units." At the same time, Erlmann argues, the performers rework dominant images to symbolically reconstruct their "home," an imagined world of Zulu rural tradition and identity. By contrasting the live performance of isicathamiya to its reproduction in mass media, recordings and international concerts, Erlmann addresses issues in performance studies and anthropology, and looks to the future of isicathamiya live performance in the new South Africa.
「Nielsen BookData」 より