Criticism and the color line : desegregating American literary studies
著者
書誌事項
Criticism and the color line : desegregating American literary studies
Rutgers University Press, c1996
- : cloth
- : pbk
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This volume celebrates the hybridity of American literary culture. Over the last decade and more, American literary studies have tended, with only a few rare and recent exceptions, to look at separate strands of literary history and tradition--African American or white, male or female, lesbian or gay or straight. Every contributor to this collection, no matter how widely varied the point of view in other ways, examines the dynamic relationship between ""mainstream"" and African-American expressive traditions in American culture. Engaging the work of writers from Edgar Allan Poe and Frederick Douglass to William Styron and Ernest Gaines, they concur in treating the color line as a site of cultural mutation where American identities are produced, not diluted, through acts of cultural exchange. The book draws new research into the rich, contentious, yet thoroughly pluralistic cultural equation that is American literature. Toni Morrison's ground-breaking lecture, ""Unspeakable Things Unspoken: The Afro-American Presence in American Literature"" opens the book, which then moves on to provocative essays by scholars who have heeded her call for a rethinking of American literary tradition, black and white.
「Nielsen BookData」 より