Teaching design and technology
著者
書誌事項
Teaching design and technology
(Developing science and technology education)
Open University Press, 1996
2nd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This text shows how design and technology has come to occupy a new and central place in the school curriculum and highlights the higher status and new identity now accorded to technology. It explores this new identity, its origins, its manifestations in classroom practice and its possible futures. The author pays particular attention to its role in the national curriculum, to assessment, to gender and race issues, and to management. It concludes with a number of case studies of school practice. This book has been fully revised in the light of new orders for National Curriculum Design and Technology. It is intended for all training and practising teachers of design and technology.
目次
- The coming of design and technology
- what is design and technology?
- design and technology in the National Curriculum
- assessing design and technology
- gender, race and design and technology
- managing design and technology
- design and technology in practice.
「Nielsen BookData」 より