Manufactured pleasures : psychological responses to design
著者
書誌事項
Manufactured pleasures : psychological responses to design
(Studies in design and material culture)
Manchester University Press , Distributed exclusively in the USA and Canada by St. Martin's Press, c1994
- : hardback
- : paperback
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 167-175) and index
内容説明・目次
内容説明
"Manufactured Pleasures" examines the area of our psychological resonses to everyday objects and the environment in which we live, covering issues of good and bad taste, sexuality and gender. This book, which covers a wide range of examples, including Madonna and Simone de Beauvoir, cities and architecture, the home, landscape, pornography and fetishism, cars and fashion, aims to provide an accessible introduction to the psychology of responses to design.
目次
- Introduction: psychological responses to design
- psychological explanations. Part 1 Nature or culture?: biological explanations
- preferences for landscape
- personal spaces. Part 2 Form and design: formal laws of beauty
- the good gestalt
- complexity and familiarity - Berlyne's theory. Part 3 Meaning and design: meaning and emotion
- the unconscious meanings of objects
- the classification of meanings
- objects as symbols of the self. Part 4 Function and design: ergonomics and the effectiveness of design
- making sense of visual displays
- communicating with the computer. Part 5 Form, meaning, function: colour
- multi-model perception
- form, meaning and function
- conclusions.
「Nielsen BookData」 より