Digging the Africanist presence in American performance : dance and other contexts
著者
書誌事項
Digging the Africanist presence in American performance : dance and other contexts
(Contributions in Afro-American and African studies, no. 179)
Greenwood Press, 1996
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [171]-178) and index
内容説明・目次
内容説明
This ground-breaking work brings dance into current discussions of the African presence in American culture. Dixon Gottschild argues that the Africanist aesthetic has been invisibilized by the pervasive force of racism. This book provides evidence to correct and balance the record, investigating the Africanist presence as a conditioning factor in shaping American performance, onstage and in everyday life. She examines the Africanist presence in American dance forms particularly in George Balanchine's Americanized style of ballet, (post)modern dance, and blackface minstrelsy. Hip hop culture and rap are related to contemporary performance, showing how a disenfranchised culture affects the culture in power.
目次
Acknowledgments
Introduction
Up from Under: The Africanist Presence
First Premises of an Africanist Aesthetic
Don't Take Away My Picasso: Cultural Borrowing and the Afro-Euro-American Triangle
Barefoot and Hot, Sneakered and Cool: Africanist Subtexts in Modern and Postmodern Dance
Stripping the Emperor: George Balanchine and the Americanization of Ballet
Past Imperfect: Performance, Power, and Politics on the Minstrel Stage
Dance and Theater in a Multicultural Context: Who Stole the Soul, Who Takes the "Rap," or Free To Be You and Me?
Illustrations
References
Index
「Nielsen BookData」 より