The needs of teachers
著者
書誌事項
The needs of teachers
(Cassell education series)
Cassell, c1996
- : hard
- : pbk
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This text surveys the latest developments in teacher training and practice, and reviews the effects of policy changes. It considers the professional and personal needs of teachers, from their morale to their remuneration. The contributors subscribe to a belief in the professionalism of teachers, and examine how this professionalism might be maintained in the current climate. They propose reforms in training and measures to bridge the gap between teaching as a craft and as a profession. Other areas covered are the management of schools, in-service training, and how this relates to the sub-roles of teachers and political intervention and policy-making. The text offers Europe-wide and North American perspectives.
目次
- Quality and initial teacher education, Alan McClelland
- the need for recognition and professional status, John Sayer
- the career structure and remuneration of teachers - a headteacher's viewpoint, Anne Waterhouse
- the need to cope with change, Horace Bennett
- developing new skills in teachers, Carl Parsons
- the need for in-service training, Brian Spence
- role clarity, Ron Best
- the need to maintain morale - a moral issue, Mick McManus
「Nielsen BookData」 より