The dance of the intellect : studies in the poetry of the Pound tradition
著者
書誌事項
The dance of the intellect : studies in the poetry of the Pound tradition
(Avant-garde and modernism studies)
Northwestern University Press, 1996
- : pbk
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
First published in 1985 by Cambridge University Press
内容説明・目次
内容説明
Must poetic form be, as Yeats demanded, "full, sphere-like, single," or can it accommodate the impurities Yeats and his Modernist generation found so problematic? Sixty years later, these are still open questions, questions Marjorie Perloff addresses in these essays.
目次
- Pound/Stevens - whose era?
- the portrait of the artist as collage-text - Pound's Gaudier-Brzeska and the ""italic"" texts of John Cage
- ""Letter, penstroke, paperspace"" - Pound and Joyce as co-respondents
- ""To give a design"" - Williams and the visualization of poetry
- ""The shape of the lines"" - Oppen and the metric of difference
- between verse and prose - Beckett and the New Poetry
- from image to action - the return of story in postmodern poetry
- postmodernism and the impasse of lyric
- ""Unimpededness and interpenetration"" - the poetic of John Cage
- the word as such - L=A=N=G=U=A=G=E poetry in the eighties.
「Nielsen BookData」 より