Social cognition and communication
著者
書誌事項
Social cognition and communication
UMI Books on Demand, c1982
- : pbk
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. Originally published: Beverly Hills, Calif. : Sage Publications
Includes bibliographies
収録内容
- Social cognition and communication / Michael E. Roloff and Charles R. Berger
- Impression formation and message production / Barbara J. O'Keefe and Jesse G. Delia
- Attribution and communication / Alan L. Sillars
- There is nothing as useful as a good theory / Dean E. Hewes and Sally Planalp
- Thinking about friends and lovers / Charles R. Berger and Michael E. Roloff
- Speech accommodation theory / Richard L. Street, Jr., and Howard Giles
- Social cognition / Gerald R. Miller
- Organizational communication / Fredric M. Jablin
- Social cognition and mass communication research / Byron Reeves, Steven H. Chaffee, and Albert Tims
内容説明・目次
内容説明
Communication researchers focus on a key area of study, one that affects all areas of communication, and indeed unites the field. Social cognition is the thought process that understands human and social interaction, and which produces messages, speech and social behaviour. Original contributions review or propose approaches to its study, and research its role in relationships, speech patterns, legal communication, and mass communication.
'...the essays in this volume convincingly demonstrate the utility of social cognitive processes for understanding various aspects of communication...These chapters draw interesting and insightful conclusions about their subjects. The editors and authors are to be commended.' -- Journal of Communication, Spring 1984
「Nielsen BookData」 より