The illusions of postmodernism
著者
書誌事項
The illusions of postmodernism
Blackwell Publishers, 1996
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全99件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical notes (p. 136-139) and index (p. 140-147)
Publishing place of Repr. 1997: Oxford, UK ; Cambridge, Mass.
内容説明・目次
- 巻冊次
-
: hbk ISBN 9780631203223
内容説明
This critique explores the origins and emergence of postmodernism, revealing its ambivalences and contradictions. Its primary concern is less with the more intricate formulations of postmodern philosophy than with the culture or milieu of postmodernism as a whole. Above all, it speaks to a particular kind of student or consumer, of popular "brands" of postmodern thought. Although Terry Eagleton's view of the topic is, as he says, generally a negative one, he points to postmodernism's strengths as well as its failings. He sets out not just to expose the illusions of postmodernism, but to show the students he has in mind that they never believed what they thought they believed in the first place.
目次
- Beginnings
- ambivalences
- histories
- subjects
- fallacies
- contradictions.
- 巻冊次
-
: pbk ISBN 9780631203230
内容説明
In this brilliant critique, Terry Eagleton explores the origins and emergence of postmodernism, revealing its ambivalences and contradictions. Above all he speaks to a particular kind of student, or consumer, of popular "brands" of postmodern thought.
目次
Preface. 1. Beginnings.
2. Ambivalences.
3. Histories.
4. Subjects.
5. Fallacies.
6. Contradictions.
Notes.
Index.
「Nielsen BookData」 より