Learning with information systems : learning cycles in information systems development
著者
書誌事項
Learning with information systems : learning cycles in information systems development
(Routledge studies in international information and library management systems)
Routledge, 1996
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 210-223
Includes index
内容説明・目次
内容説明
In Learning with Information Systems the author takes the developing world as the context and through a series of case studies develops a commonly used systems analysis methodology. He demonstrates how this methodology can evolve and adapt as new ideas become prominent. Issues of sustainability of information systems, participation in systems design and user ownership of systems are all examined.
This book does not attempt to be prescriptive for all contexts nor does it focus on any particular technology. It addresses the essential questions and promises practical approaches which will help in the avoidance of the worst forms of disaster associated with the planning of information systems for developing countries.
目次
Figures Tables Acknowledgements Preface Part 1 Introducing the context 1. Introduction and background 2. Information systems and planning in developing countries Part 2 Research question and research approach 3. The research question 4. Selection of the research approach Part 3 Action-research field work 5. A department of roads in a developing country 6. An administrative staff college 7. A board for technical education Part 4 Analysis and conclusions 8. Analytical overview 9. The next step Bibliography
「Nielsen BookData」 より