Making computers people-literate
著者
書誌事項
Making computers people-literate
(From training to performance in the twenty-first century, Set 1 . Designing the work environment for optimum performance)(The Jossey-Bass management series)
Jossey-Bass Publishers, c1993
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 271-276) and index
内容説明・目次
内容説明
More than 80 percent of American office workers now use a computer in their work. But when a system is poorly designed, organizations can waste enormous amounts of time and money trying to make it work effectively. Elaine Weiss offers practical guidelines and techniques for uncovering, diagnosing, and correcting problems in the user interface - the menus, icons, data-entry screens, on-line help, and messages through which the computer communicates with the user and the user with the computer. Weiss provides twenty-six generously illustrated checklists to guide human performance technologists, instructional designers, trainers, and human resource professionals through each step of the process - from initial surveys and interviews to making redesign recommendations and measuring results. By focusing on four key areas of human-computer interaction - presentation, conversation, navigation, and explanation - Weiss demonstrates how computers can be made to serve the user - not the other way around.
「Nielsen BookData」 より