Nijinsky's crime against grace : reconstruction score of the original choreograpy for Le sacre du printemps
著者
書誌事項
Nijinsky's crime against grace : reconstruction score of the original choreograpy for Le sacre du printemps
(Dance and music, no. 8)
Pendragon Press, 1996
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliography (p. 203-205)
内容説明・目次
内容説明
For more than seven decades historians have regarded Le Sacre du Printemps as the lost masterpiece of 20th-century choreography. Despite this reputation, until now no attempt was made to reconstruct the original dance, either during the lifetime of the choreographer or those of his collaborators... In his "crime against grace," Nijinsky stepped beyond the limits of classical tradition and identified himself with the concept of the modern artist as the deviant, always outside society. The price he paid for that persona was much higher than for most artists. The reasons why and how he bore the price helped explain why and how his masterpiece got lost. They also provided clues for how to find it." From the Preface
Using a facsimile of the rehearsal piano score, Millicent Hodson relates steps and spatial figures to musical phrases indicating in detail the sources for her reconstruction.
「Nielsen BookData」 より