Wilde's intentions : the artist in his criticism
著者
書誌事項
Wilde's intentions : the artist in his criticism
Clarendon Press , Oxford University Press, c1997
大学図書館所蔵 全26件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references(p. 183-190) and index
内容説明・目次
内容説明
What were Wilde's intentions? They had always been suspect, from the time of Poems, when the charge was plagiarism, to his trials, when the charge was sodomy. In Intentions (1891), the book on which his claim as a theoretical critic chiefly lies, and in two related essays, 'The Portrait of Mr W. H.' and 'The Soul of Man Under Socialism', Wilde's epigrammatic dazzle and paradoxical subversions both reveal and mask his designs upon
fin-de-siecle society. In the first extended study of Wilde's criticism, Lawrence Danson examines these essays/dialogues/fictions (unsettling the categories was one of their intentions) and assesses their achievement. Danson sets Wilde's criticism in context. He shows how the son of an Irish patriot sought to create a new ideal of
English culture by elevating 'lies' above history, levelling the distinction between artist and critic, and ending the sway of 'nature' over liberated human desire.
「Nielsen BookData」 より