Philosophy of education in historical perspective
著者
書誌事項
Philosophy of education in historical perspective
University Press of America, c1997
2nd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This volume addresses the recent concern over the state of education in the U.S. today by tracing the history of educational theory from its classical roots to the reforms recommended by early and later liberals. Originally published by Rand McNally in 1966, this updated edition will help the beginning educator to gain a balanced perspective on the philosophy of education. Contents: Philosophy and Education; Liberalism Versus Conservatism; Classical Educational Theory; Renaissance Humanism: The Culmination of Educational Conservatism; The Beginning of Educational Liberalism; The Flowering of Liberalism; The Neo-Conservative Reaction; Educational Liberalism Redefined; A Proposed Solution; Educational Psychologists; Postmodernism; Unity Within Diversity; Appendix; Index.
「Nielsen BookData」 より