Thirty years on : is comprehensive education alive and well or struggling to survive?
著者
書誌事項
Thirty years on : is comprehensive education alive and well or struggling to survive?
David Fulton Publishers, 1996
- タイトル別名
-
Is comprehensive education alive and well or struggling to survive?
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [539]-555
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This report brings educationalists up-to-date with the 1965 Circular 10/65, which re-organized Britain's secondary schools along comprehensive lines. Building on the authors' "Halfway There" interim report in the 70s, this one asks how much genuine comprehensive education has survived.
目次
- Comprehensive education worldwide
- the political background in Britain
- the educational debate over comprehensive schooling
- admissions and selection
- location and intake
- social and pastoral policy
- management and administration
- curriculum policy and assessment
- education 16-19
- policy initiatives to enhance comprehensive education.
「Nielsen BookData」 より