Rural scenes and national representation : Britain, 1815-1850
著者
書誌事項
Rural scenes and national representation : Britain, 1815-1850
(Literature in history)
Princeton University Press, c1997
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This text explores the peculiar power of rural England to stand for conflicting ideas of Britain. Despite the nostalgic appeal of Constable's or Tennyson's rural scenes, they record the severe social and economic disturbances of the turbulent years after Waterloo. Artists and writers like Cobbett, Clare, Turner, Emily Bronte and George Eliot competed to claim the English countryside as ideological ground. No image of rural life produced consensus over the great questions: who should constitute the nation and how should they be represented? The book ponders how some images of rural life and land come to serve as national metaphors while others challenge their constructions of Englishness at the heart of the British Empire. Drawing on recent work in social history, nationalism and geography, as well as the visual and literary arts, the book recovers other possible and alternative readings of social ties embedded in the imagery of the land. It reflects on the power of rural images to transfer local loyalties to the national scene, first popularizing them, then institutionalizing them.
By turning a critical gaze on these scenes, the text comments on the difference between art and ideology, and the problems and dangers of asserting any kind of national identity through imagery of the land.
「Nielsen BookData」 より