子どもの個性を生かす複線型社会科授業の構想

Bibliographic Information

子どもの個性を生かす複線型社会科授業の構想

馬野範雄,井上和夫著

(新しい社会科授業への挑戦, 1)

明治図書出版, 1997.2

Title Transcription

コドモ ノ コセイ オ イカス フクセンガタ シャカイカ ジュギョウ ノ コウソウ

Available at  / 20 libraries

Note

主な参考文献:p132

Description and Table of Contents

Table of Contents

  • 序 複線型社会科授業の意義
  • 1 個性を発揮し主体的に追究を続ける子ども
  • 2 複線型社会科授業の構想
  • 3 複線型社会科授業における指導のあり方
  • 4 複線型社会科授業における評価のあり方
  • 5 複線型社会科授業の学習問題
  • 6 複線型社会科授業の実際

by "BOOK database"

Related Books: 1-1 of 1

Details

  • NCID
    BA29955767
  • ISBN
    • 4184465005
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    jpn
  • Text Language Code
    jpn
  • Place of Publication
    東京
  • Pages/Volumes
    132p
  • Size
    21cm
  • Classification
  • Subject Headings
  • Parent Bibliography ID
Page Top