Umberto Eco and the open text : semiotics, fiction, popular culture
著者
書誌事項
Umberto Eco and the open text : semiotics, fiction, popular culture
Cambridge University Press, 1997
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 200-212
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Umberto Eco is Italy's most famous living intellectual, known among academics for his literary and cultural theories, and to an enormous international audience through his novels, The Name of the Rose, Foucault's Pendulum and The Island of the Day Before. Umberto Eco and the Open Text is the first comprehensive study in English of Eco's work. In clear and accessible language, Peter Bondanella considers not only Eco's most famous texts, but also many occasional essays not yet translated into English. Tracing Eco's intellectual development from early studies in medieval aesthetics to seminal works on popular culture, postmodern fiction, and semiotic theory, he shows how Eco's own fiction grows out of his literary and cultural theories. Bondanella cites all texts in English, and provides a full bibliography of works by and about Eco.
目次
- 1. Umberto Eco's intellectual origins: medieval aesthetics, publishing and mass media
- 2. The open work, misreadings, and modernist aesthetics
- 3. Cultural theory and popular culture: from structuralism to semiotics
- 4. From semiotics to narrative theory in a decade of radical social change
- 5. 'To make truth laugh': postmodern theory and practice in The Name of the Rose
- 6. Interpretation, overinterpretation, paranoid interpretation, and Foucault's Pendulum
- 7. Inferential strolls and narrative shipwrecks: Six Walks and The Island of the Day Before
- 8. Conclusion
- Bibliography.
「Nielsen BookData」 より