Van Gogh's progress : Utopia, modernity, and late-nineteenth-century art
著者
書誌事項
Van Gogh's progress : Utopia, modernity, and late-nineteenth-century art
(California studies in the history of art, 36)(A centennial book)
University of California Press, c1997
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"A Centennial book"--Add. t.p.
Bibliography: p. 283-300
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This analysis of the life and work of Vincent Van Gogh aims to represent the artist as a determined modern professional, rather than the image of the tortured romantic hero that is common to art history. The author discusses what she sees as a Utopian idealism infusing both the artist's life and his paintings. She looks at Van Gogh's career from 1882 to 1890 through six utopian projects or professional schemes, each embodying a specific societal crisis for Van Gogh's generation: women and sexuality, rural artisan, republican citizanry, professional identity, the burgeoning art market, and the construction of a modern rural ideal. The author aims to reveal how each endeavour, as Van Gogh treated it, offered a vision of utopian possibility. She also analyzes broader historical problems encountered by all avant-garde artisits of the late-19th century.
「Nielsen BookData」 より