Twentieth century design
著者
書誌事項
Twentieth century design
(Oxford history of art)
Oxford University Press, 1997
- : cloth
- : pbk
- タイトル別名
-
20th century design
大学図書館所蔵 全52件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 240-273) and index
内容説明・目次
内容説明
The most famous designs of the 20th century are not those in museums, but in the marketplace. The Coca-Cola bottle and the MacDonald's logo are known all over the world, and designs like the modernistic "Frankfurt Kitchen" of 1926, or the 1954 streamlined and tail-finned Oldsmobile, or "Blow", the inflatable chair ubiquitous in the late 60s tell us more about our culture than a narrowly-defined canon of classics. Drawing on scholarship not only in design history, but also in social anthropology and women's history, Jonathan Woodham takes a look at the wider issues of design and industrial culture throughout Europe, Scandinavia, North America, and the Far East. He explores themes such as national identity, the "Americanization" of ideology and business methods, the rise of the multi-nationals, Pop and Postmodernism, as well as contemporary ideas of nostalgia and heritage, and sets the proliferation of everyday design against the writing of critics as different as Nikolaus Pevsner, the champion of Modernism, and Vance Packard, author of "The Hidden Persuaders".
In the history which emerges, design is clearly seen for what it is: the powerful and complex expression of aesthetic, social, economic, political, and technological forces.
「Nielsen BookData」 より