As the wolf howls at my door
著者
書誌事項
As the wolf howls at my door
Dalkey Archive, c1992
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
In As the Wolf Howls at My Door, Brossard takes on the '70s: a time of despair as the dreams and ideals of the '60s were cashed in for political opportunism and crass materialism. America's inglorious exit from Vietnam, the increasingly desperate actions of counterculture protest groups, the rise of repressive CIA operations, the commodification of the American wayall this and more is captured here in Brossard's inimitable style. That style discards realism in favor of a free-form fiction that mixes French surrealism and theatrical absurdity with Beat improvisation and performance art confrontation. Brossard's avalanche of language is outrageous. A kind of verbal delirium possesses the text, which on one level may be the collective fantasy lives of a countercultural group in Paris; on another, the psychotic outpourings of a woman named Decca Aldridge; on yet another, a script by impresario Socks Peelmunder for a guerrilla theater performance; and on the final level, the gamy underside of America's subconsciousa terrifying lava flow of provincial prejudices, racial fears, political paranoia, and sexist attitudes all speaking in tongues in a desperate attempt to bolt the door against the return of the repressed. Not since Naked Lunch has the American dream been assaulted with such ferocious verbal energy.
「Nielsen BookData」 より