Topics in early literacy, teacher preparation, and international perspectives on early care
著者
書誌事項
Topics in early literacy, teacher preparation, and international perspectives on early care
(Advances in early education and day care, v.6)
JAI Press, 1994
大学図書館所蔵 全20件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
This is the sixth volume in an annual series designed to provide an academic forum for the publication of original research, critical reviews and conceptual analyses of theoretical and substantive issues related to the education, care and development of young children.
目次
- Part 1 Early literacy: literacy play interventions - a review of empirical research, James Christie
- framing child texts with child worlds - the social use of oral and written narratives, Anne Has Dyson
- what parents tell us about children's emerging literacy, Nancy Roser et al. Part 2 Teacher preparation: the preparation of teachers of young children, Olivia N. Saracho and Bernad Spodek
- assessing the preparation of infant/toddler caregivers, Alice Sterling Honig. Part 3 International perspectives on early care: issues and evaluation of an Israeli early childhood leadership training programme, Miriam K. Rosenthal and Rena Shimoni
- child care from the perspective of parents, caregivers and children - Australian research, Margaret Hyde et al child-rearing ideas and feelings of Russian and American mothers and early childhood teachers - some comparison
- the roots of discipline in Japanese pre-schools - meeting children's needs for friendship and contribution, Catherine C. Lewis.
「Nielsen BookData」 より