Space calculated in seconds : The Philips Pavilion, Le Corbusier, Edgard Varèse
著者
書誌事項
Space calculated in seconds : The Philips Pavilion, Le Corbusier, Edgard Varèse
Princeton University Press, c1996
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 271-277) and index
内容説明・目次
内容説明
The pavilion designed by Le Corbusier for the Philips Company at the 1958 Brussels World's fair broadcasted a landmark multimedia production. The nearly two million visitors who entered the pavilion were treated not to the usual display of consumer products, but to a dazzling demonstration of cutting-edge technology in the service of the arts. This totally automated spectacle consisted of colour, voice, sound, and images sperimposed in a curvilinear space of concrete, orchestrated by Le Corbusier and his colleagues into a 480-second program. Here, Marc Treib looks at both this collaboration and the significance of the Philips project. Achieving for the first time his interest in using electronic media as a synthesis of the arts, Le Corbusier worked with the filmaker Philippe Agostini, the graphic designer and editor Jean Petit, the architect/composer Iannis Xenakis, and the composer Edgar Varese, whose piece "Poeme electronique" was composed for this project.
Treib explains the idea and development of the building design - based on the geometry of the hyperbolic paraboloid - and how this ambitious vision materialized through an innovative system of precast concrete panels, engineer
「Nielsen BookData」 より