British literary culture and publishing practice 1880-1914
著者
書誌事項
British literary culture and publishing practice 1880-1914
(Cambridge studies in publishing and printing history)
Cambridge Univeristy Press, 1997
- : hbk
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 217-227) and index
内容説明・目次
内容説明
This book examines the radical transformation of British literary culture during the period 1880-1914 as seen through the early publishing careers of three highly influential writers, Joseph Conrad, Arnold Bennett and Arthur Conan Doyle. Peter D. McDonald examines the cultural politics of the period by considering the social structure of the literary world in which these writers were read and understood. Through a wealth of historical detail, he links the publishing history of key texts with the wider commercial, ideological, and literary themes in the period as a whole. By tracing the complex network of relationships among writers, publishers, printers, distributors, reviewers, and readers, McDonald demonstrates that the discursive qualities of these texts cannot be fully appreciated without understanding the material conditions of their production. In so doing, he makes social history a central part of literary studies, and shows the importance of the history of publishing in questions of critical interpretation.
目次
- Introduction
- 1. Men of letters and children of the sea: Joseph Conrad and the Henley circle
- 2. Playing the field: Arnold Bennett as novelist, serialist and journalist
- 3. Light reading and the dignity of letters: George Newnes, Ltd and the making of Arthur Conan Doyle
- Postscript.
「Nielsen BookData」 より