Open learning in nursing, health and welfare education
著者
書誌事項
Open learning in nursing, health and welfare education
Open University Press, 1995
- : pb
- : hb
大学図書館所蔵 全24件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [147]-151
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Open learning is playing an increasingly prominent role in the education and training of health-care practitioners - nurses, doctors and therapists - and some health-care teachers are developing expertise in the management of open learning systems. This book is intended to show how all teachers can, through reviewing and refocusing their existing skills, become experts in open learning. Chapters offer practical guidance on: writing an open learning curriculum; choosing and adapting open learning materials; teaching students how to manage their learning; the tutorial role in an open learning system; and integrating open learning with existing modes of teaching. Many of the discussions are based on actual examples. The book offers advice and practical help to those who wish to introduce open learning and those already using it. It should be of interest to those interested in the theory of open learning, as well as the practice.
目次
- Open learning
- planning for quality
- mapping the teacher's role
- orienting to materials
- adapting materials
- acting the teacher's role.
「Nielsen BookData」 より