El tiempo y los márgenes : Europa como utopía y como amenaza en la literatura española
著者
書誌事項
El tiempo y los márgenes : Europa como utopía y como amenaza en la literatura española
(North Carolina studies in the romance languages and literatues, 253)
U.N.C. Dept. of Romance Language, 1996
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 192-201) and index
内容説明・目次
内容説明
Jesus Torrecilla explores the question of how societies considered to be marginal perceive their relationship with those that are hegemonic. Focusing on the works of Mariano Jose de Larra, Benito Perez Galdos, and Miguel de Unamuno, he argues that the inner tension created between the foreign models and the writers' own literary tradition explains two of the most important characteristics of Spanish literature: its belatedness with respect to European trends and, more generally, its traditionalism, which, says Torrecilla, is a reaction not against modernity as such but against modernity as a foreign influence. The double movement of imitation and appropriation generates an original hybrid literature that demonstrates the decisive importance of social identity in the configuration of literary works.
「Nielsen BookData」 より