Painting and calligraphy in the Wu-tsa-tsu : conservative aesthetics in seventeenth-century China
著者
書誌事項
Painting and calligraphy in the Wu-tsa-tsu : conservative aesthetics in seventeenth-century China
(Michigan monographs in Chinese studies, 68)
Center for Chinese Studies, University of Michigan, c1997
- hard cover
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
English and Chinese
"This publication interprets and translates the sections on calligraphy and painting found in the Five miscellanies (Wu-tsa-tsu), a text written by the late Ming official Hsieh Chao-che (1567-1624)"--P. [1]
Includes bibliographical references (p. [155]-162) and indexes
内容説明・目次
内容説明
The late-Ming official Hsieh Chao-che traveled widely, spending most of his career in the provinces. His Wu-tsa-tsu (Five miscellanies) is a priceless resource on Chinese thought and aesthetics in a period of profound political and social change. Oertling's complete translation of the sections on painting and calligraphy is exhaustively annotated and accompanied by a lengthy interpretive essay. Oertling examines the major critical trends of the age: the orthodox, with its emphasis on direct study of classic works, and the heterodox, which encouraged personal expression and change.
「Nielsen BookData」 より