Discipline, moral regulation, and schooling : a social history
著者
書誌事項
Discipline, moral regulation, and schooling : a social history
(Garland reference library of social science, v. 944 . Studies in the history of education ; vol. 4)
Garland Pub., 1997
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [279]-293) and index
内容説明・目次
内容説明
This collection of essays on the social history of disciplinary practices in education in North America, Northern Europe, and Colonial Bengal coverage upon an understanding that schools regulate the behavior of beliefs of students, teachers, and parents by enforcing certain disciplinary social norms.
目次
- Series Editor's Preface, Kate Rousmaniere, Kari Dehli, Ning de Coninck-Smith
- Chapter 1 Moral Regulation and Schooling, Kate Rousmaniere, Kari Dehli, Ning de Coninck-Smith
- Chapter 2 "My Ladie Birchely must needes rule", Bruce Curtis
- Chapter 3 Three Cultures, Three Stories, Christina Florin, Ulla Johansson
- Chapter 4 A History of School Detention, or "The Little Confinement", Ning de Coninck-Smith
- Chapter 5 Regulating the Regulators, Harry Smaller
- Chapter 6 Good Teachers Are Born, Not Made, Kate Rousmaniere
- Chapter 7 Teacher Dismissals and Local Conflicts in Danish Schools, 1908-1933, Hanne Rimmen Nielsen
- Chapter 8 Moral Regulation and the Nineteenth-Century "Lady Teacher", Marjorie Theobald
- Chapter 9 Fashioning a Self, Himani Bannerji
- Chapter 10 "Loyally Confer through the Regular Channels", Kart Dehli
- Chapter 11 What Do "They" Want from Us?, Philip R. D. Corrigan
- Chapter 12 Conclusion, Kate Rousmaniere, Kari Dehli, Ning de Coninck-Smith
「Nielsen BookData」 より