Language and communication disorders in children
著者
書誌事項
Language and communication disorders in children
Allyn and Bacon, c1997
4th ed
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
目次
I. THE NATURE OF LANGUAGE AND LANGUAGE DEVELOPMENT. 1. The Nature of Language and its Disorders, Deena K. Bernstein. 2. Social Cognition: The Communication Imperative, Ellenmorris Tiegerman-Farber. 3. The Ecology of the Family: The Language Imperative, Ellenmorris Tiegerman-Farber. 4. Language Development: The Preschool Years, Deena K. Bernstein. II. LANGUAGE ASSESSMENT AND INTERVENTION. 5. Language Development: The School-Age Years, Deena K. Bernstein. 6. Early Communication Assessment and Intervention: An Interactive Process, Nancy B. Robinson and Michael P. Robb. 7. Assessing Children with Language Disorders, Elaine R. Sillman and Sharon James. 8. Planning Language Intervention for Young Children, Amy L. Weiss. 9. Language Intervention in School Settings, Nickola Wolf Nelson. 10. Language and Communication Disorders in Culturally and Linguistically Diverse Children, Delores Battle. III. LANGUAGE DISORDERS AND SPECIAL POPULATIONS. 11. Understanding Learning Disabilities, Pearl L. Seidenberg. 12. Mental Retardation: Difference or Delay, Robert E. Owens, Jr. 13. Autism: Learning to Communicate, Ellenmorris Tiegerman-Farber. 14. Considerations and Implications for Habilitation of Hearing Impaired Children, Christine Radziewic and Susan Antonelles.
「Nielsen BookData」 より