Piaget, Vygotsky and beyond : future issues for developmental psychology and education
著者
書誌事項
Piaget, Vygotsky and beyond : future issues for developmental psychology and education
Routledge, 1997
大学図書館所蔵 全58件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
Interest in Piaget and Vygotsky is very high at the moment due to it being the centenary of both their births
A prestigious collection with well known contributors
A unique comparison of two influential theorists
目次
Introduction, Part 1 Educational intervention and teaching 1 Educational implementation and teaching: 'School knowledge' and psychological theory 2 Piaget and Vygotsky: A necessary marriage for effective educational intervention 3 Psychological theory that 'works' in the classroom Part 2 Social collaboration and learning 4 Psychological development as a social process 5 Revisiting young Jean Piaget in Neuchatel among his partners in learning 6 Piaget, Vygotsky and the social dimension Part 3 Cognitive skills and domain specificity 7 Piaget, mathematics and Vygotsky 8 Socializing intelligence 9 Expertise and cognitive development: Seeking a connection Part 4 Measurement of development 10 Measuring development: Examples from Piaget's theory 11 Capturing dynamic structuralism in the laboratory 12 Why measure development? Part 5 Development of modal understanding 13 Children's understanding of permission and obligation 14 Necessary knowledge and its assessment in intellectual development 15 Modality and modal reasoning
「Nielsen BookData」 より