From first-year to first-rate : principals guiding beginning teachers
著者
書誌事項
From first-year to first-rate : principals guiding beginning teachers
Corwin Press, c1997
- : cloth
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 100-106)
内容説明・目次
内容説明
This book is a guide for administrators on how to implement a year-long induction programme for new teachers. The following methods are provided to: cut teacher attrition rates; improve continuity for students; minimize interruptions to school programmes; and enhance the overall quality of teaching.
目次
Profile of the Beginning Teacher
Major Problems and Barriers Beginners Face
Role of the Principal
Orientation Starts before the School Year Begins
What a Good Induction Program Looks Like
Welcoming the New Teacher into the School Culture
Seeing the Novice as an Adult Learner
Helping the New Teacher Develop Classroom Management Strategies
Building a Teacher Mentor Support Team
Ideas for Measuring Success
「Nielsen BookData」 より